Softvérová divízia Volkswagen Cariad a STMicro sú pripravené spoločne
navrhnúť nový čip, ktorý bude súčasťou polovodičov. Podľa Cariad cieľom
je vyrábať procesory a systémy, ktoré umožnia užšie prepojenie
riadiacich jednotiek a komplexných riadiacich funkcií.
VW oznámil tiež, že bude presadzovať vlastný dizajn čipov, ale spočiatku
sa zameriava na vývoj hardvéru v spolupráci s ostatnými firmami.
Uzavrel už partnerské dohody s nemeckou spoločnosťou Bosch a s americkou
Qualcomm.
Spolupráca so STM bude znamenať posun oproti doterajšej praxi pri
obstarávaní čipov. Cieľom VW je nákup dôležitých komponentov priamo od
poskytovateľov elektronických zariadení, a nielen od tradičných
dodávateľov pre automobilový sektor.
"Zabezpečíme, aby sa vyrábali presne tie čipy, ktoré potrebujeme pre
naše autá a zabezpečíme si zásobovanie potrebnými mikročipmi na roky
dopredu," povedal Murat Aksel, člen predstavenstva VW zodpovedný za nákupy.
Automobilky na celom svete majú problémy s dodávkami čipov od pandémie ochorenia COVID-19, čo obmedzuje ich produkciu.
Vozidlá s dodatočnou výbavou pritom v súčasnosti potrebujú až 100
individuálnych riadiacich jednotiek. Cieľom VW je štandardizovať ich,
nastaviť technické normy a znížiť výrobné náklady. Skupina VW má tiež
problémy s koordináciou medzi svojimi značkami.
Generálny riaditeľ Cariad Dirk Hilgenberg považuje preto spoločný projekt s STM za veľmi dôležitý.
"Použitie jednotnej ideálne prispôsobenej architektúry všetkých
riadiacich zariadení nám poskytuje obrovskú podporu pri efektívnom
vývoji našej softvérovej platformy," povedal.